close

406879_10151287378766648_245026683_n

2012 香港同志遊行在 11月10日轟轟烈烈的落幕了。 雖然我因故沒有去 
今年宣佈出櫃的藝人黃耀明(明哥)率領一眾演藝人員黃偉文、何韻詩一起到場支持。
也同樣在今天,藝人何韻詩在台上出櫃,宣佈『我是同志』。 想必會成為接下來三天的C1頭條。

522203_10152260279070230_876476818_n  

Ohhhhh1338310761-2063239944  HOCC We are so proud of you1338310761-2063239944 
當然身為資深歌迷我們還是要說一聲完全不意外啊

以上是當天在香港遮打花園何韻詩的演說,我知道很多何韻詩的歌迷不一定聽的懂廣東話,
所以我就略盡棉薄之力翻譯一下今天下午菇說了些什麼,這是我個人的翻譯。

何韻詩: 『其實我們每一個人都有很多顧慮。 
無論是在工作上面、私人的朋友或者是家人方面, 可能你都會有很多顧慮。
但是,嗯,因為這些顧慮,而你去選擇為自己發聲或者是不發聲,
可能你說一些事情出來的時候,你會失去一些機會, 你可能會失去…(改口)多了一些麻煩。
或者你會…有一些你想像不到的事情會發生。
甚至當你說一些事情出來的時候,你會及時改變一些現象。
但是做為一個公眾人物,我會認為, 如果我把一些事情說出來,
而可以為這條爭取平權的道路,換來一點小小的力量。
為這一條爭取平權的道路,加入我的一把聲音。
我覺得任何一點個人的顧慮都很微不足道。
我其實…這件事情應該要在幾年前就要去做。
但一直都沒有一個最適合的機會。
今天有一個充滿著愛、充滿著和平、充滿著包容的一個環境裡面,
我有我的朋友、我的同事、我的家人,
我覺得我有一個義務、有一個責任為愛去爭取而站出來,
為更多的包容、更多的和平去站出來。
在這裡我很想很驕傲的跟大家說一聲「我是同志」
我相信世界是可以變的更好的。 』
(至影片3:30)


同性戀教育 Gay Education1338310342-1195092936    
 

當然因為自身的原因還有身邊親朋戚友的關係,我一直很關心同志運動或任何一項跟同志有關的新聞。
台灣同志遊行到今年已經是第十屆,在亞洲我們可以算是首屈一指的代表。
即使在同志平權的道路上,我們只能算是站穩腳步,未來還有很長的路途要走。
但是不管是同志文學、同志議題甚至課本,不管是自願還是被動,
我想大部分的台灣人都了解到這是一個無法避免的議題。 
外人眼中的香港是一個繁華而且中西文化交匯的城市,香港人很有國際觀這是無可否認的。
但是我想其實更多人不知道的是,香港人其實是非常的傳統以及保守的。
另外,香港人口700萬人,其中已登記的基督教徒佔67萬(2009年數據),
基督教可以說是香港人數比例上第一的宗教信仰。
(我沒有想要戰基督教徒的意思,我知道有些教徒對同志也很友善)
但是有部分教會指出同性戀行爲是罪,也有些基督教徒認為同性戀行為是一種罪惡,是上帝所憎惡。
傳統基督教之所以一直這樣教導信徒,是根據聖經中的相關經文。
這也是為什麼相對於台灣,同志這個話題在香港更難展開,同志運動在香港更加艱鉅。
從去年參加香港同志遊行的人有2000人到今年有4000人。
香港人這幾年越來越多人勇於表達自己對於社會的意見,我相信之後會有更多人參與及支持。

對我而言,同志不是一個現象也不是個議題。
他們就在我的生活中,我甚至不需要特別拿「同志」兩個字架在他們身上。
那些人眼中所謂的「同志」,
在我眼中是跟我一起唸書的同學,一起長大的好友,談心的好姊妹,平常嘴上不饒人你難過的時候卻為你兩肋插刀Happy gay friends。
他們在生活,在呼吸,在工作,甚至也是要繳稅要當兵, 
他們和你一樣盡到公民的義務,為什麼就只是因為性向的不同就剝奪他們應有的權力? 
LGBT,不管是Lesbians, Gays, Bisexuals, Transgender or even Questioning,
請勇敢的做你自己。  帶著愛與包容讓這個世界變得更好1338310761-2063239944  


 敬禮.gif   相 關 文 章 / 影 片  敬禮.gif

1069308854 Why is Taiwan the best place to be gay in Asia?

1069308854 同性戀有什麼問題 ? 

1069308854 It could be you (個人意見)

1069308854 5分鐘認識同志平權 (香港理工大學設計學院學生創作)

1069308854 安海瑟威力挺同志義不容辭 
    Anne Hathaway accepts award at 2008 HRC Los Angeles Dinner

1069308854人性實驗室: 同志父母在餐廳被歧視
   美國ABC電視台的實境節目:What Would You Do?(你會怎麼做?)
   本集內容:一對同志父母在餐廳被服務生百般刁難。一旁的客人會如何反應呢?

1069308854 人性實驗室: 治療同性戀 
    美國ABC電視台的實境節目:What Would You Do?(你會怎麼做?)
    本集內容:如果你在大庭廣眾之下看到有人試圖治療同性戀,你會怎麼做?

1069308854 什麼成就一個家 
    由一對女同性戀人所養大19歲的 Zach Wahls,為了爭取州議會不要修改州憲法禁止同性婚姻,
    一個人站在美國愛荷華州眾議院裡的講台上,發表了他的見證詞 ---《什麼成就一個家》。

1069308854MACKLEMORE & RYAN LEWIS - SAME LOVE feat. MARY LAMBERT 

Same Love
(with Ryan Lewis)
(feat. Mary Lambert)

When I was in the third grade I thought that I was gay
‘Cause I could draw, and my uncle was, and I kept my room straight
I told my mom tears rushing down my face
She’s like “Ben you've loved girls since before pre-k shrimp”
Trippin’, yeah, I guess she had a point, didn’t she?
Bunch of stereotypes all in my head.
I remember doing the math like, “yea I’m good at little league”
A preconceived idea of what it all meant
For those that liked the same sex
Had the characteristics
The right wing conservatives think it’s a decision
And you can be cured with some treatment and religion
Man made rewiring of a predisposition
Playing god, aw nah here we go
America the brave still fears what we don’t know
And god loves all his children, is somehow forgotten
But we paraphrase a book written thirty-five-hundred years ago
I don’t know

And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
I can't change
Even if I try
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

If I was gay, I would think hip-hop hates me
Have you read the YouTube comments lately
"Man, that’s gay" gets dropped on the daily
We become so numb to what we’re saying
A culture founded from oppression
Yet we don’t have acceptance for ‘em
Call each other faggots behind the keys of a message board
A word rooted in hate, yet our genre still ignores it
Gay is synonymous with the lesser
It’s the same hate that’s caused wars from religion
Gender to skin color, the complexion of your pigment
The same fight that led people to walk outs and sit ins
It’s human rights for everybody, there is no difference!
Live on and be yourself
When I was at church they taught me something else
If you preach hate at the service those words aren’t anointed
That holy water that you soak in is then poisoned
When everyone else is more comfortable remaining voiceless
Rather than fighting for humans that have had their rights stolen
I might not be the same, but that’s not important
No freedom till we’re equal, damn right I support it

And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

We press play, don’t press pause
Progress, march on
With the veil over our eyes
We turn our back on the cause
Till the day that my uncles can be united by law
When kids are walking ‘round the hallway plagued by pain in their heart
A world so hateful some would rather die than be who they are
And a certificate on paper isn’t gonna solve it all
But it’s a damn good place to start
No law is gonna change us
We have to change us
Whatever god we believe in
We come from the same one
Strip away the fear
Underneath it’s all the same love
About time that we raised up

And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
I can't change
Even if I try
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
Love is patient
Love is kind
Love is patient
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
Love is kind

arrow
arrow

    Ariel 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()